מחלות מין בקשישים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות מין בגיל מבוגר

מחלות מין בגיל מבוגרבניגוד לדעה הרווחת לפיה מחלות מין הן נחלתן הבלעדית של אנשים צעירים יחסית, הרי שכיום ידוע כי גם קשישים רבים סובלים מהן ואפילו בשכיחות גבוהה יחסית. כיום ידוע כי רוב בני השישים ומעלה מקיימים יחסי מין וכי עשרים וחמישה אחוז מאוכלוסיית בני השמונים ומעלה עדיין פעילים מינית.

 למרות שרמת הפעילות של האוכלוסייה הקשישה נמוכה יותר מרמת הפעילות של האוכלוסייה הצעירה יותר, הרי שהיא פגיעה יותר למחלות מין. בין היתר הפגיעות הרבה יותר היא תוצאה של היחלשות המערכת החיסונית, קיום של מחלות נוספות, עלייה בסיכון להידבקות כתוצאה מיובש נרתיקי, עור דק במיוחד באזור איברי המין ועוד.

הבעייתיות בטיפול במחלות מין בגיל הזהב נובעת בדרך כלל מהמבוכה הכרוכה בהעלאת הסוגיה בפני אנשי המקצוע השונים. עם זאת, היעדר טיפול עלול לגרום להחרפה של המחלות השונות. במאמר זה נסקור את המחלות השכיחות יחסית בקרב קבוצת גיל הזהב.

דלקת השופכה בקרב גברים

לא בכל מקרה של דלקת בדרכי השתן, מדובר על מחלת מין  כפי שנהוג לחשוב. למרות שהתסמינים באים לידי ביטוי במערכת המין, הרי שלא תמיד מדובר על מחלה שמועברת על ידי מגע מיני מאדם חולה לאדם הבריא ולכן לא תמיד מדובר על מחלת מין.

למעשה ברוב המקרים בהם אדם קשיש מתלונן על דלקת בדרכי השתן, המחלה היא תוצאה של תופעה שנקראת הגדלה שפירה של הערמונית שמובילה לחסימה מלאה או חלקית של מוצא השלפוחית.

עם זאת, במקרים מסוימים אכן יכול להיות שהדלקת הופיעה על רקע של מחלת מין כמו למשל כלמידיה או זיבה.

התסמינים של הדלקת יכולים להיות תחושה של צריבה בעת מתן שתן, תדירות השתנה גבוהה מהרגיל, תחושה של צורך דחוף להתרוקן ללא קשר למידת המלאות של שלפוחית השתן, כאבים בזמן השתנה ועוד. הטיפול בדלקת מתבצע בדרך כלל על ידי מתן אנטיביוטיקה שמיועדת לחיסול הגורם החיידקי של המחלה.

הרפס

הרפס היא מחלה שנגרמת על ידי הדבקה בנגיף ההרפס. המחלה מהווה את הגורם השכיח ביותר לפצעים שמופיעים באיברי המין של גברים כמו גם נשים מעל גיל חמישים שנה.

כעשרים יום לאחר ההדבקה החולה ירגיש כאבים באיבר המין ותחושה של גרד באיבר המין ולאחר מכן עלול להופיע כיב שבמקרים מסוימים אפילו ידמם.
הנגיף גורם להתפרצות של המחלה בתקופות שונות ושוהה באופן כרוני בגוף של החולים. הטיפול בנגיף כולל בעיקר טיפול בתסמינים האופייניים אך אין כיום תרופה שבכוחה להכחיד את הנוכחות הוויראלית לחלוטין.

עגבת

עגבת או סיפליס היא מחלת מין זיהומית שנגרמת על ידי חיידק מסוג Treponema pallidum. ללא טיפול המחלה באה לידי ביטוי בשלושה שלבים להלן:

  • שלב ראשון – הופעה של כיב דמוי מכתש שנשאר באיבר המין למשך שבוע אחד עד חמישה שבועות שאינו כואב. במקרים מסוימים תיתכן נפיחות בבלוטת הלימפה הסמוכה לכיב.
  • שלב שני – בשלב הזה תופיע תפרחת מעט חיוורת באזור שבו הופיע הכיב בשלב הראשון. בנוסף לכך החולים יסבלו מכאבי ראש, חום ותסמינים שונים שמאפיינים בדרך כלל הצטננות. במקרים מסוימים עלולה להופיע דלקת במפרקים, דלקת בקרום המוח או דלקת בכבד אך מדובר על מקרים נדירים יחסית.

השלב השני מופיע בדרך כלל עד שישה שבועות לאחר היעלמות הכיב ונמשך בין יומיים לשבוע. לאחר מכן המחלה נכנסת לשלב החבוי שלה שבו היא יכולה לשהות אפילו במשך שנים רבות.

  • השלב השלישי – בקרב שלושים אחוז מהחולים שלא זוכים לטיפול המחלה תמשיך לשלב השלישי שבו היא תבוא לידי ביטוי בפגיעה מערכתית שכוללת את העצמות, את העור, את המוח, את אבי העורקים ועוד.

חשוב מאוד לדעת לזהות את התסמינים המוקדמים של המחלה כיוון שמדובר על מחלה מסוכנת מאוד שהטיפול בה פשוט מאוד ומבוצע על ידי מתן אנטיביוטיקה בדגש על פניצילין.

כלמידיה

כלמידיה היא מחלת מין שנגרמת על ידי זיהום חיידקי. מדובר על מחלת המין השכיחה ביותר בימינו ואחת הקלות ביותר לטיפול (הטיפול בה מבוצע על ידי אנטיביוטיקה ובמקרים מסוימים הרופא ימליץ על טיפול זה גם אם האבחנה לא מדויקת).

ללא טיפול המחלה יכולה לגרום לדלקת בשחלות, בחצוצרות וברחם בנשים וחום גבוה, נפיחות באשכים, כאבים במתן שתן והפרשות לא שגרתיות מהפין בגברים. עם זאת, לרוב החולים כלל לא יהיו מודעים לעובדה שהם נושאים את החיידק כי בדרך כלל המחלה לא באה לידי ביטוי באופן תסמיני כלל.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו